Case study: Google Ads voor witgoedreparatieservice

Meer reparatie-aanvragen voor minder geld

Hoe we de kosten per aanvraag met meer dan 75% hebben verlaagd!

Introductie

In de zomer van 2023 heeft SpringBlossom de Google Ads campagnes van de reparatieservice van XAB overgenomen van hun vorige Google Ads bureau. De kosten lagen te hoog en de campagnes waren niet rendabel. Daar hebben we verandering in gebracht. Lees het hele verhaal hier.

XAB, een witgoeddealer en reparateur, had Google Ads campagnes voor hun reparatieservice die niet rendabel waren. Na 14 maanden tegenvallende resultaten is SpringBlossom erbij gehaald. Met onze hulp zijn de volgende resultaten behaald:

  • Kosten per conversie ⬇️75%+ verlaagd
  • 4 keer zo veel aanvragen voor hetzelfde budget

In het kort

Tijdlijn

De campagne voor de reparatieservice was helaas ver van rendabel. In de slechtste maand was de kosten per conversie €230 euro. Zelfs met een prijs van €90 per reparatie is dat nooit terug te verdienen. Maar zelfs in de beste maand lag de kosten per conversie op €44. Dat moest dus echt anders.

Uitdaging

Aanpak

  1. Doel bepalen
    We hebben als doel een gesteld van €25 euro per conversie
    De focus hebben we gehouden op reparaties voor 7 producten, waaronder wasmachines en vaatwassers.
  2. Zoekwoordenonderzoek
    Op basis van de data die er al was hebben we onderzoek gedaan naar welke zoekwoorden wel conversies opleverden en welke niet. Sommige zoekwoorden zijn gestopt en andere toegevoegd.
  3. Accountstructuur
    In de eerste maanden hebben we langzamerhand de structuur versimpeld. We zijn van meer dan 40 advertentiegroepen teruggegaan naar 4. Dat maakt het overzicht houden een stuk makkelijker.
  4. Landingspagina’s optimaliseren
    De landingspagina is de pagina waar een bezoeker op landt nadat hij/zij op een advertentie klikt. We hebben meerdere specifieke landingspagina’s gemaakt om ze goed aan te laten sluiten bij de advertenties.
  5. Budget en biedstrategie
    Het budget wordt altijd bepaalt door de klant. In dit geval hebben wij hetzelfde budget aangehouden. Wel hebben we de biedstrategie aangepast. Dit heeft een belangrijke rol gespeeld in het verbeteren van de resultaten.
  6. Continue experimenteren en optimaliseren
    We blijven elke week experimenteren en optimaliseren. Stoppen met wat niet werkt en dubbel inzetten op wat wel werkt. Er is geen simpele formule voor, maar met veel aandacht en kennis kun je mooie resultaten behalen.

Resultaten

Vóór de samenwerking met SpringBlossom was de beste maand december 2022 met een kosten per conversie van €44 euro. Let op: dat is niet gemiddeld, dat is de beste maand over een periode van 14 maanden. Het gemiddelde was €95 euro.

Zelfs als we de beste maand vergelijken met het gemiddelde van Q1 2024 onder leiding van SpringBlossom, een kosten per conversie van €14 euro, dan hebben we het over een verbetering in de kosten per conversie van 68%.

Bij XAB zijn ze erg blij met de resultaten die wij hebben weten te halen.

Grafiek van de conversies en kosten per conversie

Wat is een conversie?

  ℹ️   Een conversie is een gewenste actie die wordt ondernomen door een potentiële klant. In dit geval is een conversie het opnemen van contact via de telefoon of via het contactformulier

Grafiek van de conversion rate en click-through rate

Ben jij een witgoeddealer & reperateur?

Wil jij ook meer reparatie-aanvragen?

Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jou kunnen doen!

Contact

Thomas

Olivier

Marco

Wij werken harder voor jou

SpringBlossom B.V.
Heivlinderweg 61 - 1113LS - Diemen | Kvk: 60741309 | BTW NL854039922B01